Dobro jutro. Grad Stuttgart ima mnogobrojne stanice za punjenje električnih vozila koje je postavio energetski koncern EnBW, a nešto manji broj punionica je postavila gradska tvrtka Stadtwerke Stuttgart.
Na ulicama Stuttgarta se pune po dva automobila odjednom (naslovna slika), što ukazuje na intenzitet el. prometa u gradu. To ne čudi pošto je grad Stuttgart, grad autoindustrije: Daimler, Porsche, Smart.
Pored toga mnogobrojne tvrtke u Stuttgartu i okolici proizvode Autokomponente: Bosch, Mahle, itd. Elektromobilitet dobija na važnosti i u Hrvatskoj. Zagreb, Karlovac i drugi gradovi imaju svakim danom sve više el. vozila na svojim ulicama. Hibridi su također el. vozila.
Hoce li do 2035 el. vozila u potpunosti zamijeniti klasična?
Imamo li spremnu električnu infrakstruturu za opsluživanje tolike količine el. vozila?
Hoće li 2035 el.energija na punionicama biti skuplja od današnjeg fosilnog goriva na benzinskim crpkama?
Na sva ta pitanaj u ovom trenutku nemamo odgovor. Rat u Ukraini prouzročio je nestašicu energenata pa tako i smanjene količine elektricne energije u Europi. Švicarska je čak razmatrala mogućnost da zabrani vožnju električnim vozilima po svojim ulicama dok traje ova energetska kriza.
Svakako će se mijenjati pogon vozilima u narednim desetljećima. Svakako će električna energija kao pogonsko sredstvo zauzimati značajan udio u automobilima sutrašnjice.
Činjenica je da i pogon na goruće stanice, koji kao medij koristi vodik (H2) takodjer pripada u pogon na električnu energiju te danas postaje sve popularniji.
Sve više se govori o zelenom vodiku, točnije vodiku koji dobijemo korištenjem održivih izvora energije u njegovoj proizvodnji.
Vodik je prvotno bio razmatran u kontekstu pogona autobusa, kamiona i velikih mašina. Međutim automobilska industrija se sve više opredjeljuje proizvoditi osobne automobile na pogon gorućim stanicama (H2).
Hrvatska ima vrlo dobre preduvjete za proizvodnju "zelenog vodika" putem električne energije dobivene solarnim panelima. Čak je i predsjednik Bavarske Dr. Soeder pokazao interes za kupnju "zelenog vodika" iz Hrvatske te za direktni transport vodika cijevima iz Hrvatske do Bavarske.
Naša budućnost bez obzira kakva bila u našim je rukama.
Korstimo osobna vozila jedino "kada su nam zaista neophodna", vozimo bicikl, skoknimo do trgovine pješice.
Nadolazeće generacije nam neće oprostiti ako uništimo njihovu budućnost i ako uništimo naš plavi planet za život. Planet zemlja nije naše vlasništvo. Mi smo je naslijedili od naših predaka i moramo je predati našim nadolazećim generacijama. Trebamo zemlju čuvati tako da i nadolazeće generacije imaju takvu kvalitetu života na planetu kao što je mi imamo danas.
Otvaram raspravu. Ugodan dan svima.
Dipl.-Ing.Dražen
Katić mr.sc.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen